LI-62A7179F07FED
top of page

CALLING

Welkom bij onze module CALLING. Dit is de belangrijkste module in de onboarding en de kern van ons aanbod. Zorg ervoor dat je deze content goed tot je neemt en begrijpt en maak er wekelijks tijd voor om te oefenen met collega's. Je vindt hier onze CALLING aanpak zowel in script vorm als een proces vorm. Ook vind je hier de 'wat als'jes..' Mocht het zo zijn dat je situaties meemaakt die hier niet omschreven zijn maar waar je wel hulp bij nodig hebt, laat het ons dan weten. Dan voegen we dit toe. Let nogmaals op, deze informatie is bedrijfseigendom en daarmee confidential.

THE SCRIPT

Hoi ‘Jan’! Je spreekt met jouw naam, ik bel je namens Closing Company.

- Wees vlot en maak snelheid maar laat ook even een stilte vallen, je gaat zien dat mensen nu namelijk altijd even in de war zijn. Wie is dit? Timing is hier alles, een combinatie tussen vlot en ruimte geven voor een stilte en een eventuele reactie. - 
“Ehh.. ja??”

Bel ik je trouwens wel even gelegen?

“Ja hoor zeg maar even. Waar bel je eigenlijk voor?” 
-Eerste score!Je krijgt een mini commitment! Namelijk een paar seconde spreektijd. ;-) Nu mag (moet) je weer snelheid maken. -

Jazeker, ik zal je inderdaad kort uitleggen waarvoor ik bel, als het goed is heb je onlangs contact gehad met onze Founder Diede via LinkedIn, ze heeft je uitgenodigd voor een 30 minuten interview over De Winning New Business Sales Processes. Gaat er dan een belletje rinkelen en klopt het dat jij Commercieel eindverantwoordelijk bent bij bedrijf?

​''Ja.. dat klopt..''

- Score 2! ✅ Je krijgt een bevestiging dat je bij de juiste persoon zit. Kijken of je nu al kan closen. -

Fijn! Soms is dat even zoeken maar ik spreek dus de juiste persoon! Nou waarom ik bel: Diede vroeg me vanmorgen of ik naar aanleiding van jullie connectie jou vandaag eens zou willen bellen om het interview voor jullie in te plannen. Het betreft een 30 minuten online interview. Zou je hier een half uur de tijd voor hebben in de komende 2 weken?

''Nou, dat zou eind volgende week misschien wel uitkomen.''

-Yes, commitment 3✅ nu moet het concreet worden en er nog meer enthousiasme ontstaan over de afspraak.-

Oke, schikt het donderdag om 10:00? Dan zal ik je een invite sturen! 

- Soms moet je even heen en weer over de tijd. Als iemand het niet weet mag je ook altijd vragen wat voor hun vaak een redelijk flexibele dag voor ze is en op zo'n dag een voorstel doen voor de komende maand. -

Zou ik dan je e-mailadres mogen noteren. Dan stuur ik je een uitnodiging.

- Nu wordt het uitdagend, je gaat Calendly openen en het e-mailadres en naam intikken en alles + de tijd nog eens opnoemen ter controle. Je wil ook even iets persoonlijks in de notities erbij zetten zodat men het zich over 2 weken nog herinnert. Hiervoor houd je nog heel even het gesprek aan. -

Oke Jan, dan ga ik je uitnodigen, zijn er nog zaken waar Diede extra op moet letten tijdens de afspraak? En wat is op het gebied van new business jullie grootste uitdaging?

“Ehmm nee hoor, ben vooral benieuwd hoe jullie erover denken en zal mijn ervaringen delen.”

Oke! Dan zet ik dat er even bij hoor, dan kan Diede zich goed voorbereiden.

 

- Score 4✅ je kan iets persoonlijks toevoegen aan de invite. Hoe meer iemand aan informatie mee geeft hoe beter. Maak zo even snel een screenshot van je scherm want dit heb je nodig voor je log en je kwaliteitscontrole. Schrijf iets als:

 

Beste Jan, bij deze nodig ik je uit voor het 30 minuten interview met onze Founder Diede Schuring. @Diede, Jan is vooral benieuwd naar onze aanpak en deelt graag zijn ervaring.  Succes beide!  (Eventueel als het relevant is: voor nu eerst een fijne vakantie / succes met je drukke werkweek / of iets anders dat benoemd is.)

Klik op inplannen na het maken van een screenshot!

Goed, als het goed is heb je nu een invite van mij ontvangen. Klopt dat? Zou je eens op accepteren willen drukken dan controleer ik nog even of het goed gaat.

''Ja, ik accepteer ‘m.''


- Score nr 6! ✅ Je hebt een geaccepteerde en commitment afspraak gemaakt met de juiste persoon! 90% kwaliteitscore! Nu alles nog netjes loggen en onthoud: de klant leest jouw log. Deze moet dus motiveren voor de afspraak en zakelijk zijn geschreven.

 

Super Jan! Bedankt voor je tijd en een fijne middag toegewenst. Mijn naam is jouw naam en als je nog vragen hebt kan je me altijd op dit nummer een berichtje sturen of rechtstreeks Diede mailen. Tot horens!

Geweldig! Een afspraak! Voor de 100% score gaan we nu nog in elke kolom in de sheet de informatie netjes loggen en dan snel op deze energie verder naar de volgende. 

*Schrijf deze pitch altijd eerst uit voor een klant voordat je begint en laat deze controleren bij de Project verantwoordelijke.*

Wat als..

Nee je belt niet gelegen. Ik zit in een meeting...

Oké. Dan zal ik je niet langer storen. Wat is een goed moment om terug te bellen?

Stuur me maar een mailtje...

Ik heb niet echt meer informatie voor een mailtje dan dat ik zo kan toelichten. Wat is anders een beter moment om even terug te bellen?

Ik heb mijn agenda niet bij de hand...

Welke dag van de week is voor jou vaak het flexibelst? Dan ga ik je een voorstel sturen.

Ik ga hier niet over...

Oke, goed dat je het aangeeft, in hoeverre heb je wel informatie over het onderwerp?

OF

Zou je me in contact kunnen brengen met de juiste persoon?

IN PROCES

OPENING

Hoi ‘Jan’! Je spreekt met jouw naam, ik bel je namens Closing Company.

- Wees vlot en maak snelheid maar laat ook even een stilte vallen, je gaat zien dat mensen nu namelijk altijd even in de war zijn. Wie is dit? Timing is hier alles, een combinatie tussen vlot en ruimte geven voor een stilte en een eventuele reactie. - 
“Ehh.. ja??”

QA

Wees vlot en maak snelheid maar laat ook even een stilte vallen, je gaat zien dat mensen nu namelijk altijd even in de war zijn. Wie is dit? Timing is hier alles, een combinatie tussen vlot en ruimte geven voor een stilte en een eventuele reactie.

RAPPORT

Bel ik je trouwens wel even gelegen?

“Ja hoor zeg maar even. Waar bel je eigenlijk voor?” 

Eerste score! ✅ Je krijgt een mini commitment! Namelijk een paar seconde spreektijd. ;-) Nu mag (moet) je weer snelheid maken.

JA

“Ja hoor zeg maar even. Waar bel je eigenlijk voor?” 

Jazeker, ik zal je inderdaad kort uitleggen waarvoor ik bel, als het goed is heb je onlangs contact gehad met onze Founder Diede via LinkedIn, ze heeft je uitgenodigd voor een 30 minuten interview over De Winning New Business Sales Processes. Gaat er dan een belletje rinkelen en klopt het dat jij Commercieel eindverantwoordelijk bent bij bedrijf?

NEE

AFSPRAAK MAKEN

Wat is een goed moment om terug te bellen?

JA

“Ja dat klopt...” 

Fijn! Soms is dat even zoeken maar ik spreek dus de juiste persoon! Nou waarom ik bel: Diede vroeg me vanmorgen of ik naar aanleiding van jullie connectie jou vandaag eens zou willen bellen om het interview voor jullie in te plannen.

 

 

Het betreft een 30 minuten online interview. Zou je hier een half uur de tijd voor hebben in de komende 2 weken?

NEE

“Nee...” 

Zou je me in contact kunnen brengen met de juiste persoon?

OF

Oke, goed dat je het aangeeft, in hoeverre heb je wel informatie over het onderwerp?

Juiste persoon noteren, afronden en bedanken.

Ah interessant, Diede zou het in dat geval erg interessant vinden om je te spreken, zou je hier ergens in de komende 2 weken tijd voor hebben?

Score 2! ✅ Je krijgt een bevestiging dat je bij de juiste persoon zit. Kijken of je nu al kan closen. -

JA

“Nou dat zou volgende week wel uitkomen...” Oke, schikt het donderdag om 10:00? Dan zal ik je een invite sturen! 

NEE

“Nee...” 

In welke maand zou je hier meer ruimte voor hebben? Dan zal ik je een invite sturen.

Yes, commitment 3✅ nu moet het concreet worden en er nog meer enthousiasme ontstaan over de afspraak. Soms moet je even heen en weer over de tijd. Als iemand het niet weet mag je ook altijd vragen wat voor hun vaak een redelijk flexibele dag voor ze is en op zo'n dag een voorstel doen voor de komende maand.

INPLANNEN

“Oke fijn, ik heb daar in XXX wel tijd voor.” 

Oke, schikt het donderdag om 10:00? Dan zal ik je een invite sturen!

 

Oke Jan, dan ga ik je uitnodigen, zijn er nog zaken waar Diede extra op moet letten tijdens de afspraak? En wat is op het gebied van new business jullie grootste uitdaging? 

“Ehmm nee hoor, ben vooral benieuwd hoe jullie erover denken en zal mijn ervaringen delen.” 

Oke! Dan zet ik dat er even bij hoor, dan kan Diede zich goed voorbereiden.

 

Goed, als het goed is heb je nu een invite van mij ontvangen. Klopt dat? Zou je eens op accepteren willen drukken dan controleer ik nog even of het goed gaat.

''Ja, ik accepteer ‘m.''

Super Jan! Bedankt voor je tijd en een fijne middag toegewenst. Mijn naam is jouw naam en als je nog vragen hebt kan je me altijd op dit nummer een berichtje sturen of rechtstreeks Diede mailen.

 

Tot horens!

Nu wordt het uitdagend, je gaat Calendly openen en het e-mailadres en naam intikken en alles + de tijd nog eens opnoemen ter controle. Je wil ook even iets persoonlijks in de notities erbij zetten zodat men het zich over 2 weken nog herinnert. Hiervoor houd je nog heel even het gesprek aan

Score 4✅ je kan iets persoonlijks toevoegen aan de invite. Hoe meer iemand aan informatie mee geeft hoe beter. Maak zo even snel een screenshot van je scherm want dit heb je nodig voor je log en je kwaliteitscontrole. Schrijf iets als:

 

Beste Jan, bij deze nodig ik je uit voor het 30 minuten interview met onze Founder Diede Schuring. @Diede, Jan is vooral benieuwd naar onze aanpak en deelt graag zijn ervaring.  Succes beide!  (Eventueel als het relevant is: voor nu eerst een fijne vakantie / succes met je drukke werkweek / of iets anders dat benoemd is.)

 

Klik op inplannen NA het maken van een screenshot!

Score nr 6! ✅ Je hebt een geaccepteerde en commitment afspraak gemaakt met de juiste persoon! 90% kwaliteitscore! Nu alles nog netjes loggen en onthoud: de klant leest jouw log. Deze moet dus motiveren voor de afspraak en zakelijk zijn geschreven.

Geweldig! Een afspraak! Voor de 100% score gaan we nu nog in elke kolom in de sheet de informatie netjes loggen en dan snel op deze energie verder naar de volgende. 

*Schrijf deze pitch altijd eerst uit voor een klant voordat je begint en laat deze controleren bij de Project verantwoordelijke.*

bottom of page