LI-62A7179F07FED Tijd om terug te blikken en doelen te stellen
top of page
Zoeken

Tijd om terug te blikken en doelen te stellen

1 april markeerde het einde van Q1 en het begin van Q2. Daarom nemen wij de tijd om terug te blikken op Q1 - Wat ging goed? Wat hebben we bereikt afgelopen kwartaal? Maar ook, wat ging er nou niet zo goed? Op basis hiervan kunnen we een voorspelbare sales forecast met gepaste doelen vaststellen. Wij hebben er zin in!


Groei, automatisering, en internationale uitbreiding

We hebben zeker een mooi kwartaal achter de rug. Zo hebben we er zes nieuwe klanten bij en ook vijf nieuwe gezichten in ons team. Daarnaast zijn er grote stappen gemaakt naar het automatiseren van ons salesproces. Het inzetten van AI heeft verschillende voordelen. Naast dat het de kwaliteit van je proces kan verbeteren, zorgt het er ook voor dat de “oh zo vervelende” administratie van sales tot een minimum beperkt wordt. Er zijn nu vele tools op de markt die je salesproces van social tot CRM in kunnen richten. Zeker een kijkje waard! Als laatste hebben we een beginnetje gemaakt naar het onderzoeken van internationale uitbreidingen. Het staat allemaal nog in de steigers, maar wij bij Closing Company houden ons hier zeker mee bezig.


De hobbels op de weg

Ook al hadden we grote successen dit kwartaal, ging het niet zonder wat hobbels op de weg. Met de grote groei aan nieuwe klanten, kwam ook de uitdaging om telkens weer nieuw talent aan te nemen. Halverwege het kwartaal was dit een uitdaging waar we tegenaan liepen en dus een goede les voor ons. Hoe zorg ik ervoor dat mijn sales forecast accuraat is? En hoe pas ik de strategie en processen in mijn bedrijf hier op aan? Dit gaat hand in hand met een andere hobbel: het beter nadenken over de nichemarkten die we benaderen. Afgelopen kwartaal hebben we gemerkt dat het belangrijk is voor je conversies en voorspelbare omzet om dit nóg scherper te doen. Helaas is dit niet iets waar je een keer over nadenkt en dan aan de kant schuift. Het is een doorlopend proces dat je continu moet toetsen. Onze laatste hobbel was het snappen van wie de formele DMU is en wie de informele is. Als je niet goed weet wat de dynamiek is tussen die twee, wordt het moeilijker je salesproces in te richten en een voorspelbare sales forecast te hebben.


Alles meegenomen, de successen en hobbels, zijn onze doelen voor het tweede kwartaal al gezet. In Q2 willen we er weer 6 klanten bij en hopen we onze automatiseringen te realiseren. Zijn jullie er ook klaar voor?


168 weergaven
bottom of page