LI-62A7179F07FED Van random revenue naar predictable revenue, waarom voorspelbare omzet zo belangrijk is
top of page
Zoeken

Van random revenue naar predictable revenue, waarom voorspelbare omzet zo belangrijk is

Voorspelbare omzet zorgt voor goede flow in je organisatie. Ongeveer weten hoeveel business eraan komt en wat je daarvoor nodig hebt, daar kan de rest van je organisatie goed op anticiperen. Dit klinkt als een droom. Maar wij weten dat het haalbaar is. Mocht je nog niet overtuigd zijn van het belang? Dan nemen wij je graag nog even mee in waarom dit nou zo belangrijk is.


Doelstellingen vertalen naar activiteiten & KPI’s

Als je proces en je resultaat enigszins voorspelbaar is, dan kan je inschatten welke activiteiten er nodig zijn voor een bepaald resultaat. Bijvoorbeeld: hoeveel warme leads of koude leads heb je nodig voor een afspraak? En hoeveel afspraken voor een deal? Zonder dit te weten, kan je onmogelijk een goede lange termijn strategie bepalen. Zodra je in staat wordt gesteld om je lange termijn doelstelling te vertalen naar korte termijn doelstellingen, activiteiten en individuele KPI’s, dan kom je tot een ijzersterk plan. Wel een heel belangrijk aandachtspunt: doe dit niet top-down, maar bottom-up! Het is belangrijk dat het plan door iedereen gedragen wordt. Wat is hiervoor dus stap één is: je sales proces in kaart brengen.


Minder stress

Misschien herken je de onrust van het feit dat het werk nooit af is. Er zijn altijd doelstellingen die nog behaald moeten worden. Doordat je je doelstelling hebt vertaald naar wekelijkse activiteiten kan je op een rustige manier aan de slag en weet je ook wanneer je met een tevreden gevoel weekend kan gaan vieren. Wees lief voor jezelf en je team, maar ook niet te lief. Lopen jullie nog niet op schema? Zet dan allemaal een stapje extra voordat je het weekend in duikt.


Groei

Als je weet binnen welk tijdspad een nieuwe collega gemiddeld up and running is en als je precies weet waar welke collega voor staat opgesteld, dan weet je wat je nodig hebt voor de groei van je organisatie. Ben je ook nog eens in staat om je recruitment proces voorspelbaar te maken? Dan weet je helemaal van A tot Z wat je moet doen om jouw organisatie te laten groeien.


De realiteit gaat natuurlijk altijd een beetje anders dan verwacht en volledige voorspelbaarheid is moeilijk te bereiken. Wel zul je ervaren dat je hier steeds beter in kan worden met elkaar en dat je behoorlijk dichtbij kan komen.


Worden jullie nog (te) vaak verrast door het resultaat dat je behaalt? Weet je niet precies wat er nodig is voor groei? Blijf ons dan volgen. We zullen nog veel meer gaan delen over schaalbaarheid, voorspelbaarheid en groei.


77 weergaven
bottom of page