LI-62A7179F07FED Zorg jij consistent voor nieuwe relaties?
top of page
Zoeken

Zorg jij consistent voor nieuwe relaties?

Als sales professionals hebben we elke dag een zware taak voor de boeg - het vinden van potentiële klanten en ze overtuigen om ons product of dienst te kopen. Het werk ligt nooit stil en er mag altijd wel meer ‘in die funnel’. Weten hoeveel je nodig hebt en dit consistent doen geeft je rust.


Het belang van consistentie in je outreach


Wat we vaak zien is dat sales professionals moeite hebben om consistent te zijn in het bereiken van potentiële klanten. Zoals uitgelegd in een van onze vorige blogposts kan je door een goed ingericht sales proces gewoon uitrekenen wat je elke week aan activiteiten moet doen om je doelen te bereiken.


Onderhoud het contact


Het is goed om dit voor ogen te hebben, maar het is nog belangrijker om deze activiteiten zo consistent mogelijk te voltooien. Het is niet genoeg om af en toe een inspanning te leveren - het is belangrijk om regelmatig contact te onderhouden, op te volgen en op de hoogte te blijven van de behoeften van potentiële klanten. Alleen door consistent te zijn, kun je ook de vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om effectief te communiceren en te overtuigen, zowel telefonisch als online. Zie het als een topsport, je blijft alleen in vorm als je continu actief blijft.


De waarde van kwalificatie bij het bereiken van de juiste klanten


Daarnaast merken we ook dat veel sales professionals kwalificatie over het hoofd zien of als minder van belang beschouwen en daarmee verlies je onnodig heel veel kostbare tijd. Het is verleidelijk om je pijlen te richten op een breed scala aan potentiële klanten. Maar dit kan juist leiden tot lage conversies en veel tijdverspilling aan klanten die helemaal niet bij jouw product of dienst passen.


Doe continu 'onderzoek' in jouw markt


Door grondig onderzoek te doen naar je niche markt, kun je de specifieke uitdagingen, behoeften en verlangens van je doelgroep begrijpen. Eigenlijk is de regel: hoe kleiner de niche, hoe beter. Dit zorgt ervoor dat je in staat bent om op maat gemaakte oplossingen te bieden die aansluiten op de uitdagingen van je doelgroep. Als je dit beschouwt als een continu proces van het onderzoeken wat klanten nou echt willen, zullen je conversies omhoog gaan omdat je elke keer klanten aan tafel hebt voor wie je iets kan betekenen. Ook doet dit natuurlijk heel veel met je motivatie en je mindset. Zorg er dus voor dat je consistent bent in je outreach en een goede kwalificatie in stand houdt.


70 weergaven
bottom of page